just a small town girl living in a lonely world.




Day 01 – Introduce yourself.

Tjugohundratio är jag tjugofem spenderar nittio% av min vakna tid på mitt arbete som är beläget vid göteborgs hamn.
Tjugohundratio har jag gått tillbaka femhundra steg tillbaka till det som jag en gång lämnade.
Tjugohundratio har jag hittat tillbaka till mig själv och vem jag egentligen är.
En typisk jungfru som älskar rutiner,kontroll och är lite smått pedantisk. Älskar att göra playlists på spotify och ge dessa olika namn (gärna på franska)
Musik är ett av mina stora intressen och den är något spretig enligt vissa.
Men jag tror att de flesta endå gillar mig för den jag är.
Verbal och gestikulerar gärna och ogillar inte mycket.
Jag har gått från noll till hundra och så tillbaka til noll men är tillbaka och ligger nog runt nitoinio och kanske kanske lite klokare.
Har problem med två visdomständer som inte vill komma fram och även folk som brer ut sig på bussen så man får en pytte pytte liten plats själv.
Pratar för högt och ibland när jag skrattar grymtar jag till. Sådär grisigt och fult.
Men jag tror att de flesta endå gillar mig.
Jag ska bli psykolog och det är bestämt. Har flyttat för många gånger under mitt tjugofemåriga liv och är absolut inte klar ännu.
Jag har dansat balett under ett flertal år och var nog "ganska" duktig.
Jag kan gå till jobbet med smutsigt hår och tänker varje gång detta sker att det är den sista gången jag gör det. Önskar då att jag var lite mer som dj duon Rebecca och Fiona. Men ser mer ut som utbränd trebarnsmorsa från valfri förort.

Och om jag var en skiva hade jag varit Nick Drakes "Bryter Lyter" från nittonhundrasjuttio.

Till exempel den här låten,
youtube.com/watch?v=vtyLL_BE-oo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0